Programul
Zilnic (3-6/7 ani)
- grupe cu orar prelungit -
7.00 – 9.00 Primirea copiilor/JALA/Micul dejun
9.00 -11.30 – Activități pe domenii de experienţiale
11.30 – 12.30 Masa de prânz
12.30- 14.30 Somn si relaxare
14.30-17.00 Activități recuperatorii /Plecare acasă
Repere orare | Jocuri şi activităţi liber- alese | Activităţi pe domenii experienţiale | Rutine, Tranziții / Activităţi pentru dezvoltare personală |
7,00 – 8,30 | Jocuri şi activităţi liber- alese (joc liber) | – | Rutină: Primirea copiilor (deprinderi specifice)
Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul / activitățí recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici |
8,30 – 9,00 | – | – | Rutină: Micul dejun (deprinderi specifice) |
9,00 – 11,00 | Jocuri şi activităţi liber- alese (pe centre de interes) | Activități pe domenii de experienţiale | Rutină: Întâlnirea de dimineaţă (5-15/30 min.)
Rutine şi tranziţii care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală şi colectivă, deprinderi de ordine şi disciplină, deprinderi de autoservire etc.) Rutină: Gustarea (deprinderi specifice) |
11,00 – 13,00 | Jocuri şi activităţi liber- alese
(jocuri de mișcare, jocuri distractive, concursuri, spectacole de teatru, audiții literare/muzicale, activități în aer liber, vizite etc.) |
– | Rutine şi tranziţii care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și, implicit, derularea jocurilor și a activităților recreative, în aer liber (deprinderi igienă individuală şi colectivă, deprinderi de ordine şi disciplină, deprinderi de autoservire, deprinderi motrice, deprinderi de comunicare și cooperare etc.)
Opțional (în cazul în care se derulează, acesta se va desfășura numai pe o singură tură, dimineața sau după amiaza, sau altenativ/pe ture, o dată pe săptămână) Rutină: Masa de prânz (deprinderi specifice) |
Repere orare | Jocuri şi activităţi | Activităţi pe domenii experienţiale | Rutine, Tranziții / Activităţi pentru dezvoltare personală |
13,00 – 15,30 | Activităţi de relaxare
Jocuri şi activităţi liber- alese (facultativ, pentru copiii care nu dorm sau care se trezesc între timp) sau Activități recuperatorii, ameliorative, de dezvoltare a înclinaţiilor personale / predispozițiilor / aptitudinilor |
– | Rutine şi tranziţii care să vizeze pregătirea copiilor pentru perioada de somn/relaxare (deprinderi de igienă individuală şi colectivă, deprinderi de ordine şi disciplină, deprinderi de autoservire, deprinderi de lucru independent etc.) |
15,30 – 16,00 | – | – | Rutină: Gustarea (deprinderi specifice) |
16,00 – 17,30 | Jocuri şi activităţi liber- alese
(jocuri pe centre de interes, jocuri de mișcare, jocuri distractive, concursuri, spectacole de teatru, audiții literare/muzicale, activități în aer liber, vizite etc.)
– Jocuri şi activităţi liber- alese (joc liber) | Activităţi recuperatorii şi ameliorative, pe domenii experienţiale
Activități de dezvoltare a înclinaţiilor personale / predispozițiilor / aptitudinilor
– | Rutine şi tranziţii care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și, implicit, derularea jocurilor de dezvoltare a aptitudinilor individuale (deprinderi de igienă individuală şi colectivă, deprinderi de ordine şi disciplină, deprinderi de autoservire, deprinderi de comunicare și cooperare, deprinderi de lucru independent etc.)
Opțional (în cazul în care se derulează, acesta se va desfășura numai pe o singură tură, dimineața sau după amiaza, sau altenativ/pe ture, o dată pe săptămână) Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul
Rutină: Plecarea copiilor acasă (deprinderi specifice) |
17,00 – 18,00 |
| – | Igienizarea spațiului |
NOTĂ: Alocările orare, pe tipuri de activități, sunt orientative și vor sta la baza elaborării Programului zilnic din cadrul Regulamentului de ordine interioară. Activitățile recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici pot fi diferite exerciții logopedice, motorii, de coordonare oculo-motorie, de atenție, de memorie etc., determinate de nevoi individuale ale unor copii din grupă și care pot fi derulate în funcție de disponibilitatea copiilor la momentul respectiv din program.
(anexă preluată din Curriculum pentru educație timpurie 2019)